RX-220

Novosoft 1989

 

Az RX-220 - ha skatulyázni szeretnénk eme játékot - a mászkálós játékok közé tartozik. Grafikusként természetesen mindig a grafikát helyezem előtérbe, így itt is meg kell hogy említsek néhány kifogást. A sprite-ok közül például a játékos által mozgatandó robot nem nyerte meg a tetszésemet. Viszont van a játékban néhány nagyon profi módon megrajzolt részlet is. Ezek közé tartozik például a téglafal.

Ennyi bevezető után térjünk rá magára a játékra! A betöltés után egy dallamos muzsika csendül fel, s közben olvashatunk a játék céljáról egy scroll segítségével: "RX 220-nak is szétszórtan elhelyezett energiamodult kell összeszednie ellenséges környezetben." (Vajon kinek kell még? Talán a szomszéd öregasszonynak? Vagy talán a csernobili reaktor egyik munkatársának?) Hááát, a program fogalmazásmódjáról ne beszéljünk! Biztosan a NOVOSOFT új találmánya szerint lehet egy darab energiamodult szétszórtan elhelyezni. Ha végigolvastuk ezt a hasznos információkat nyújtó mondatot, valamint megtudtuk azt is, hogy a játék 1989 novemberében készült, akkor már indulhatunk is. A tűzgomb illetve a [SPACE] megnyomásával indíthatjuk a játékot. Az irányítás külső vagy belső botkormánnyal, valamint az [A], [O], [P], [Q], [SPACE] billentyűkkel történik.

A játék célját már tudjuk, és a térkép segítségével már könnyen végig is játszhatjuk. De néhány jótanács mindig jól jön! Néhány modul felvételekor a térképen jelölt falak illetve a talaj megnyílhat, valamint a falak néhány helyen kapcsolók segítségével omlanak le. Természetesen ez is jelölve van a térképen.

Ha összeszedtük az összes modult, gépünk gratulál nekünk, hogy nagyon ügyesek vagyunk, mivel sikerült összeszednünk az összes modult, és visszajutottunk a földre. (Miért, eljöttünk onnan egyáltalán?) Majd ismét gratulálnak nekünk, (csak el ne teljünk magunkkal), hogy bejutottunk a legjobbak közé. Ha itt a nevünk beírása után nem nyomjuk meg az [ENTER]-t, akkor még meg is tapsol minket a számítógép. (Hát igen, aki tud, az tud!)

És végül egy kis könnyítés: aki örökélet nélkül nem tudja végigjátszani a játékot, az olvassa el két oldallal hátrébb az örökélet bevitelének módját!

 

Örökélet:

-[R] 10F0 [ENTER] BFFF [ENTER] RX-220 [ENTER]

"Last adress: 13CB"

-[M] 12D6 [ENTER] D0 03 [ESC]

-[M] 13D0 [ENTER] 22 CB 56 22 CD 56 22 CF 56 C3 06 C0 [ESC]

-[M] 10F2 [ENTER] DC [ESC]

-[S] 10FD [ENTER] 13DB [ENTER] RX-220.TRN [ENTER]

 

Enterpress II. évfolyam 1. szám 1991 január-február