Automania Mikro-Gen Ltd. 1984 |
Humoros, arcade jellegű játék. A MIKRO-GEN játékokból ismerős "Wally" pocakos figurát kell vezetnünk a pályán. A játék betöltése után rövid bevezető jelenik meg, majd demo-t mutat be a gép.
Ha bármelyik billentyűt megnyomjuk, megjelenik a vezérlési menü.
- zene bekapcsolás
- zene kikapcsolás
- SINCLAIR Interface
- KEMPSTON Interface
- Demo
- Billentyűk definiálása
A játék ENTER-rel indítható. Ha nem definiálunk új billentyűkiosztást, úgy az eredeti funkciók maradnak:
O - balra; P - jobbra; Q - fel; A - le; M - ugrás
A játékban az autószerelő Wally feladata, hogy sorban összerakja a: aktuális gépkocsikat a szerelőműhelyben. A játék két pályát tartalmaz, a szerelőműhelyt, ahol a gépkocsit össze kell állítani, valamint az ettől jobbra eső raktárat, ahonnan az alkatrészeket kell hozni. A játék három élettei indul. A pályák, ahonnan az alkatrészeket össze kell szedni, többszintesek, és az aktuális alkatrészeken kívül - melyek az összeszerelendő gépkocsi színivel megegyezőek - más tárgyakat is elhelyeztek a pályán, ezeknek nem szabad ütköznünk, mert életet vesztünk.
Egy autó összerakása 5-8 mozzanatból áll, de
nehezíti munkánkat az is, hogy a művelet időre megy. Egy autó összerakási ideje
másfél perc, bizony igen szoros idő. Az időt jelző grafikon a képernyő felső
részén látható. Itt fent láthatjuk még az életeink számát, a pontszámot,
valamint azt, hogy hányadik autót rakjuk össze. Az első autót 0-val, az utolsót,
tehát a tizediket 9-el jelzi. Az összeépítendő autók színei sorban a következők
világoskék, piros, bíbor, zöld, világoskék, sötétkék, piros, bíbor, sárga,
világoskék. Ha a raktárbál át tudunk vinni egy alkatrészt a szervizbe (az átjáró
ajtó automatikusan nyílik), azt az autóhoz kell vinni, s a gép automatikusan a
helyére teszi.
Ekkor az időnk a maximumra ugrik és a megmaradt idő hányadában kapunk pontszámot
egy beépített szorzó szerint. Az aktuális autót csak sorrendben tudjuk
összeépíteni, vagyis csak mindig a megfelelő darabot engedi megfogni a gép. Ez
kellemetlen lehet, ha az elején pont egy körülményes helyre kerül pl. a sárvédő.
A játék célja a magasabb pontszám szerzése, a megadott feltételek mellett.
Sinclair Spectrum játék és program