Áttörés 'a'-studio |
A Mr. Alex-hez hasonlóan ez is Videoton TVC-n kezdte pályafutását. Az Áttörés egy űrhajós lövöldözős program. Primitív grafikája és hangja ellenére egész jól el lehet vele szórakozni. Feladatunk behatolni az ellenséges bázisra, és megsemmisíteni azt. A bázis egy erősen védet barlangrendszerben található, ahol nem fognak spórolni a ránk kilőtt rakétákkal. Érdekes módon a játék igencsak hasonlít egy régebbi Spectrum játékra: a Penetrator gyakorlatilag ugyanez a program, csak más grafikával (még a pályák is ugyanazok!)
A
betöltés után megtudhatjuk, hogy a programot az 'a'-Studio készítette, valamint
elolvashatjuk a program kezelését. A későbbiekben az F1 megnyomásával
előhozhatjuk ugyanezt a képernyőt. A STOP-al leállíthatjuk a játékot (PAUSE), a
CTRL, és a LOCK billentyűkkel beállíthatjuk a kívánt nehézségi szintet (a játék
közben). 9 nehézségi szint van, a nehezebb fokozatokon pofátlanul követnek
minket a rakéták. Az ENTER+0-val visszatérhetünk a menübe. Az űrhajót a
beépített joy-al irányíthatjuk, a SPACE-el bombát dobhatunk, a K-val lőni
tudunk. Az ENTER megnyomásával léphetünk tovább.
Ekkor kiválaszthatjuk, hogy egy vagy két játékos kíván játszani, vagy gyakorolni akarunk valamelyik szinten, továbbá a H-val kikapcsolhatjuk a hangot (mondjuk sokat nem vesztünk vele...). Ha egy darabig nem nyúlunk a billentyűzethez, megnézhetjük a bemutató játékot.
A
játékban 4 nehézségi szintet kell teljesítenünk, az első a bolygó felszínén
játszódik, a többi a barlangrendszerben. Az ellenség rendkívül sok elhárító
rakétát, és a radar-rendszert telepített, ezeket célszerű megsemmisíteni.
Könnyebb szinteken, még kikerülhetjük a rakétákat, de a nehezebbeken ez már nem
mindig sikerül. A negyedik szinten a legfőbb problémát az utunkat elálló fehér
vigyorgó fejek (hogy ezek mik, azt mindenkinek a fantáziájára bízom, nekem
tippem sincs) jelentik. Kikerülni ne is próbáljuk őket, le kell lőnünk. Űrhajónk
végtelen mennyiségű lőszerrel, és bombával van felszerelve, de a levegőben
egyszerre csak két bomba lehet, amíg be nem csapódtak, nem tudunk újat kidobni.
A bolygó felszínének, és a barlang falainak nem szabad neki ütközni, és
természetesen, ha eltalál egy rakéta elvész egy életünk, és a szint elejétől
próbálkozhatunk újra. A negyedik szint végén a reaktorra kell bombát dobni, ami
egy függőleges akna mélyén található, ide be kell ereszkednünk. A bomba ledobása
helyett egyszerűbb megoldás, ha simán ráereszkedünk a reaktorra.
A játékot érdemes ketten játszani, egy ember navigál és lő, a másik a bombákat dobja. A program nagy előnye, hogy végig lehet játszani ellentétben sok más programmal, amit örökélet nélkül lehetetlen teljesíteni, lásd R-Type, aki azt "lenyomja" sérthetetlenség nélkül, minimum zseni. Az R-Type-os példa egyébként rossz, mert ott még az örökélet sem segít...