Atic Atac

Ultimate Play The Game 1983

 

Feladatunk egy hatalmas várkastélyból való ki kijutás, amely a kezdő teremben levő nagy díszes ajtón lehetséges. Ekkor meg kell szereznünk annak kulcsát, mely három részletből rakható össze, csak egyféleképpen. A várkastélyban kétféle ajtót találunk, az egyik időközönként nyíló záró, a másikfajta ajtón csak akkor juthatunk át, ha a vele azonos színű kulcs ( kiskulcs) a birtokunkban van. Ilyen kiskulcs négy van, piros, kék, sárga és zöld, melyek szintén a kastélyban vannak elrejtve.

Menet közben különböző szellemekkel , űrhajósokkal és mérges gombával találkozunk, ezeket kerüljük el, mert "szívják" az energiánkat. Az energiánk szintjét a jobb oldalon látható grillcsirkén lehet lemérni. Az ellenfelek többségét meg tudjuk semmisíteni, de van olyan is, ami elöl menekülni kell. Az egyes szobákban található élelmiszerekkel (tej, fagylalt, stb.) pótolhatjuk veszteségünket. A képernyő jobb oldalán a címkén láthatjuk aktuális energiaállapotunkat.

Rejtett ajtókon át is közlekedhetünk, ez a menülapon választható ki:

 

4 KNIGHT (lovag) esetén a faliórán

5 WIZARD (varázsló) esetén a szekrényen

6 SERF (jobbágy) esetén a hordón is át tudunk menni

 

A kastély beosztásában ne keressünk logikát, az ajtókon áthaladva korántsem biztos, hogy a szomszéd szobába jutunk. Egyes segédeszközökkel a szellemek ellen vívhatunk eredményes harcot, pl. a keresettel az űrhajóst tartjuk távol magunktól.

A különféle tárgyak tárolására három férőhelyes tartónk van, jól jegyezzük meg, hogy melyik tárgyat (kulcsot) hol hagytuk!

 

Vezérlés: joystick

billentyűzet Q - balra, W - jobbra, E - le, R - fel. T - lövés,

Symbol Shift: tárgy magunkhoz vétele, illetve letétele.

 

Térkép

 

Sinclair Spectrum Játék és Program 1. rész

Scan&OCR Kiss László