Astro Blaster

Quicksilva Ltd. 1993

 

Íme egy számtalanszor feldolgozott játékstílus egyik korai "képviselője"! Valószínűleg az Astro Blaster az első coin-up "átirat" 16K-s Spectrum-ra. A játékban a feladatunk természetesen a világ megmentése az idegenektől. Feladatunk több részből áll. Először az idegenek támadó kötelékeit kell megsemmisítenünk, majd egy aszteroida-mezőn kell átlavíroznunk, végül az azonosíthatatlan formájú ellenséges parancsnoki űrhajót kell szétlőnünk.

Betöltés után az irányítást választhatjuk ki. A bőség zavarában nem fogunk elveszni, billentyűzetet, vagy Kempston botkormányt választhatunk. A billentyűzetkiosztás a következő: 6 - balra, 7 - jobbra, 0 - tűz. A játék a 'H' megnyomásával szüneteltethető, az 'S' megnyomásával folytatható. (A játékot szintén az 'S' megnyomásával indíthatjuk.)

A játék első részében két egymás után támadó ellenséges köteléket kell szétlőnünk. Űrhajónk tűzgyorsaságának csak az szab határt, mennyire fürge az újunk... Miután mindkét köteléket megsemmisítettük, az aszteroida mezőn kell átjutnunk. Dolgunkat némileg megkönnyíti, hogy az aszteroidákat nemcsak kerülgetni tudjuk, szét is lehet őket lőni! Az aszteroida mezőn túljutva a parancsnoki űrhajóval fogunk találkozni. Ez az űrhajó hatalmas tűzerővel rendelkezik, így dolgunk igen nehéz. A "biztonsági játékosok" biztos örülnek a hírnek, hogy nem kell feltétlenül megsemmisítenünk a parancsnoki hajót, egy idő után elmenekül, és mi folytathatjuk a következő támadó-kötelék pusztítását. (Csupán némi pontszámtól esünk el.)

A játékképernyő alatt a pontszámunk, és a legmagasabb pontszám mellett életeink számát láthatjuk (SH jelöléssel).

Ha a játék végeztével magas pontszámot érünk el, beírhatjuk monogramunkat. Ez nem a hagyományos módon történik, a betűket a jobbra-balra irányokkal váltogathatjuk (kiválasztás: tűz). Hiába választottunk azonban botkormányt, ilyenkor csak a billentyűzet működik!

 

Kiss László