Arkanoid II: Revenge of Doh Imagine Software Ltd. 1988 |
Az idő hosszú periódusokon keresztül állt. A Dimenziók Ura, Doh ismét visszatért és megszerezte a Xorg nevű úrhajót, amely egy Mixtech nevű szuperagy segítségével bármilyen távolságot le tud győzni. Doh egy másik dimenzión keresztül már meg is érkezett a mi világegyetemünkbe, hogy összezavarhassa a Földlakók tér-idő rendszerét. Mielőtt bármi komoly történhetne, egy mindenre kiképzett űrhajó, a Raus 2, megpróbál behatolni a Xorg űrbázisba.
Hogy sikerül-e megsemmisíteni Dohot, az már a játékoson múlik, itt kapcsolódunk a történetbe. Harcunkat a már megszokott faltenisz-csata formájában kell megvívni. Az Arkanoid II-ben több mint 34 pályán keresztül kell végigütögetnünk egy nyavalyás labdát. Egyes pályákon azonban egyéb feladatunk is akad. A 17-en például meg kell vívnunk Mixtech-el a nagy szuperaggyal, s az utolsó pályán ismét Doh lesz az ellenfelünk (Hasonlóan az Arkanoid I-hez)...
A játék során a falteniszeknél ismert módon egy golyóval kell kiütnünk a különböző színű és "keménységű" téglákat. Ha minden téglát kiütünk, mehetünk a következő pályára. Egyes téglák kiütésekor különböző betűk hullanak alá, s ezeket felvéve a legkülönfélébb tulajdonságokat szerezhetjük meg. Minden egyes betű más és más meglepetéssel szolgál. A következőkben ismertetjük, hogy az egyes betűk begyűjtése milyen változást eredményez:
R - Ütőnk mérete a felére csökken.
E - Ütőnk másfélszeresére nő.
G - Ütőnk mozgatás közben négyszeresére nyúlik (ha megállunk ismét összemegy.)
C - A labda megtapad az ütőn.
B - Átmehetünk a következő pályára.
S - Lelassítja a labdát (vagy labdákat).
M - Három labdával játszhatunk egyszerre. A leesett labdák helyett mindig újat kapunk, addig míg mind a három le nem esik.
D - Megötszörözi a játékban lévő labdák számát.
L - Lézerágyúval kilőhetjük a téglákat.
Sc- Elindul a képernyő.
6 - Labdánk húsz labdára robban szét.
Ebben a részben is találkozhatunk a repkedő idegenekkel, amiken megpattan a labda (általában a legrosszabbkor...)
Az irányítás billentyűzetről történik, az első részhez hasonló kiosztással: Z, V - balra, B, M, SPACE - jobbra, A, L -tűz.
Sajnos a játék legnagyobb hibája, hogy a programozók megpróbálták feljavítani a grafikát, oly módon, hogy hátteret rajzoltak (Az első részben ez még nem volt). Ezzel azt érték el, hogy a piros-mintás háttér előtt a piros labda nem igazán látszik, már rövid távon is könnyeket fakaszthat az ember szemére (nem a meghatódottságtól)... Kár érte! A 128K-s zene viszont feldobja a játékmenetet.
Sinclair Spectrum Játék és Program 5.