Arcadia

Imagine Software Ltd 1982

 

Íme az egyik legelső Spectrum-ra készült shoot-em-up játék. A játékot szegényes grafika, és rengeteg attribútum-hiba jellemzi, a hang is a klasszikus "pittyegés". A játékban 32 nehézségi szinten keresztül kell küzdeni a Naprendszerünkre támadó idegenek ellen.

Az egymás után érkező kötelékek heves cikkázás közben lövöldöznek ránk. A játék igen nehézre sikerült, elég egyetlen találat, vagy ütközés, és oda egy életünk. Egy nehézségi szint teljesítéséhez életben kell maradnunk, addig, amíg a bal felső sarokban látható számláló eléri a nullát. Az egyes nehézségi szinteken különböző (meglepő) alakú űrhajók támadnak ránk. Minden űrhajó-kötelék meghatározott pályán mozog, ezen pálya kiismerése kiismerése növeli életben maradási esélyeinket. A játék érdekessége, hogy lőtávolságunk csak fél képernyőnyi, viszont nem csak jobbra-balra, hanem előre is tudunk mozogni.

A játék irányítása Spectrum-on nagyon szerencsétlenül van megoldva. Csak billentyűzetről játszhatunk, a következő kiosztással:

 

Jobbra - balra: SPACE - CAPS SHIFT

Tűz: Q, P

Előre: A, ENTER

 

Az Enterprise felhasználók lényegesen jobb helyzetben vannak: a játékot a beépített botkormánnyal irányíthatják.

Ha nem nyomjuk a tolóerő (előre) billentyűt, űrhajónk hátrálni fog. A tűz gombot nyomhatjuk folyamatosan is, nem kell kilyukasztanunk a billentyűzet tasztatúrát...

A képernyő tetején -a számláló mellett- az életeink számát, pontszámunkat, nehézségi szintet, és a rekord-pontszámot láthatjuk.

 

Kiss László