Action Force II

Virgin Masteronic Ltd 1987

 

Érdekes, jó kivitelezésű, bár nem túl eredeti program az Action Force 2. Leginkább az Operation Wolf-ra hasonlít, bár annál azért (egy kicsivel) több értelem szorult bele. Betöltés után a képernyő elfeketedik, de ettől ne ijedjünk meg, inkább nyomjuk meg a SPACE billentyűt. Ekkor egy pár másodpercig egy fantasztikus képben gyönyörködhetünk, majd a C megnyomása után kiválaszthatjuk az irányítást (billentyűzet, Sinclair, Kempston Cursor interface) Ezután, már a tűz gomb megnyomásával bármikor elindíthatjuk a programot.

Feladatunk: túszszabadítás. Egyik emberünket kell fedezni, a túszok fogva tartásának helyéig. Az emberünkre támadó ellenségeket nekünk kell "semlegesítenünk". A képernyőn egy célkeresztet mozgatunk, melynek segítségével tudunk célozni. Az első és legfontosabb dolog, amire föl kell hívnom a figyelmet, hogy mi is le tudjuk lőni emberünket! Ha a támadó emberünket az ellenfél, vagy mi sikeresen elimináltuk, elvész egy életünk, és egy újabb katonánk indul útnak, persze a szint elejétől (nekünk pedig elvész egy életünk). Az ellenség lesből támad, a következő támadókra számítsunk:

 

- Az ablakból kikandikáló ellenség kihajít egy egytonnás súlyt, ami alatt nem célszerű tartózkodni. (Erős legények vannak errefelé...)

- A szemetesben megbúvó ellenség időnként kikandikál, és bőszen lövöldözik (még a saját emberét is lelövi, ha útban van...)

- Az ajtókból a legváratlanabb pillanatban ugranak ki Molotov-koktéllal, géppisztollyal, ólmosbottal felszerelt legények.

- A harmadik szinten találjuk szembe magunkat először egy hatalmas tankkal, amit csak 39 lövéssel lehet(ne) megsemmisíteni. Ez a program egyetlen, de annál jobban elfuserált része: a botkormány jobbra-balra rángatásával tudunk lőni, de a rendelkezésre álló idő alatt szinte lehetetlenség ennyit belelőni.

 

Mindemellett, ha vetünk egy pillantást a játéktér alatt látható jobb oldali információs-panelre, láthatunk egy függőleges csíkot, ami folyamatosan fogyatkozik. Igen-igen, ez az energiánkat jelzi. Ha megfigyeljük, láthatjuk, hogy elég gyorsan fogy, úgyhogy valahogy pótolni kellene... Ha megfigyeljük a játékteret, a legtöbb képernyőn láthatunk egy amerikai zászlót. Ha energiát akarunk szerezni, ebbe kell belelőnünk (amennyit csak bírunk).
Ha már itt tartunk, tekintsük át milyen kijelzők követik egymást a képernyő alján jobbról-balra: az aktuális nehézségi, az energiánk, a pontszámunk. A képernyő bal oldalán az életeinket jelző három "lámpát" láthatunk, és célkereszt alatti területet. (Érdekes ötlet, de sok értelme nincs.) Ha elértünk a túszok fogvatartási helyére (mindig az épület tetején lesz), az épület tetején lévő embert gyorsan lőjük le, mert különben felrobbantja a túszokat! Ha ez sikerül, kiszabadítjuk a túszokat, akiket helikopteren menekítik ki, mi pedig némi plusz pontszámban részesülünk.
Mivel a célkeresztet csak korlátozott sebességgel tudjuk mozgatni, a játék teljesítése szempontjából a legfontosabb, hogy "megtanuljuk", hogy honnan törnek ránk az ellenfeleink. (Néha rendkívül rövid idő áll rendelkezésre a célzáshoz.) Ha teljesítettünk egy szintet, fegyvert választhatunk, milyen fegyverrel akarunk ténykedni a következő szinten. Az étlap a következő:

 

- Géppisztoly: folyamatosan tudunk lőni vele, de sajnos félrehord, így érdemes rövid sorozatokat lőni vele.

- Páncélököl: egyesével tudunk lőni vele, viszont nem hord félre. He "beköszönünk" vele egy ablakon, onnan garantáltan nem fog kikacsintani több ellenség.

- Biológiai fegyver: szintén csak egyesével tudunk lőni vele, de ez sem hord félre.

 

Térkép

 

Kiss László